W minionym roku 2020 niemal 40% właścicieli nowych aut zdecydowało się na kolor biały. Niewątpliwie w dużej mierze wynika to z tego, iż jest to barwa bazowa wielu aut i nie wymaga dodatkowej dopłaty. Decyzja o białym aucie w przypadku samochodów firmowych jest, więc często dyktowana względami ekonomicznymi lub marketingowymi. Ma to pełne uzasadnienie w sytuacji, kiedy właściciele firm planuje wykonać na samochodzie profesjonalny branding. Dobra reklama samochodowa jest w stanie, bowiem zdecydowanie lepszym wyborem niż wyszukany kolor nadwozia.  Kolejnym popularnym wyborem były auta w kolorze czarnym, który jest bazową barwą dla samochodów klasy premium. Trzecim co do popularności jest kolor szary, na który zdecydowała się 1/6 kupujących. Na popularności w stosunku do lat poprzednich znacznie stracił kolor srebrny, który wybrało niespełna 10% klientów. Jeszcze rzadziej wybierany jest też kolor niebieski, brązowy, czy żółty.

 

Jaki kolor wybrać w reklamie samochodowej?

Barwa lakieru nie ma, więc tak dużego znaczenia, jeśli planujemy nasze auto traktować nie tylko jako narzędzie biznesowe, ale również w kontekście marketingowym.  Jeśli chodzi o oklejanie samochodów, to kwestie kolorystyczne powinny być dyktowane kilkoma czynnikami. Przede wszystkim ważne jest to, żeby zaplanowane kolory kreacji były zgodne z księgą identyfikacji wizualnej danej marki. Ponadto ważne jest to, żeby gama kolorystyczna była komunikacyjne spójny z naszą wizją marketingową danego przekazu. Nie bez znaczenia pozostaje również koncepcja graficzna oraz branża, w której się poruszamy. Kolor biały daje największe możliwości uzyskania najwyższej estetyki reklamy ponieważ można  na niego aplikować folię bezbarwną. W Demo mamy pomysł na realizację indywidualnych potrzeb i pomysłów, dzięki profesjonalnemu zespołowi graficznemu, który każdą ideę jest w stanie zamienić w obraz warty więcej niż setki słów.