Pojazdy samobieżne od wieków spędzały sen z powiek wielkim wizjonerom i artystom. Nad projektem tego typu wynalazku pracował już m.in. sam Leonardo da Vinci. Jednakże tytuł pierwsze konstruktora pojazdu kołowego przypadł niemieckiemu inżynierowi  Carlowi Benzowi, który w zbudował samochód trójkołowy z jednocylindrowym czterosuwowym silnikiem benzynowym. Mogło ono osiągnąć maksymalną prędkość do 16 km/h. Jego wynalazek w Urzędzie Patentowym został opatrzony numerem 37 435. Dzisiaj pokłosiem tego sukcesu jest istniejąca marka Mercedes-Benz. Pierwszym modelem, który wszedł do seryjnej produkcji był Oldsmobile Curved Dash , którego po raz pierwszy zaprezentowano w 1901 roku.

Pierwsza reklama samochodowa

Pokrótce poznaliśmy początki dziejów samochodów, a jak wygląda opowieść o pierwszej reklamie samochodowej? Historia marketingu aut ma sługą, ponad stu dwudziestoletnią historię. Pierwszy przekaz marketingowy dotyczący motoryzacji powstał w 1898 roku i miał minimalistyczną, czarno-białą formę. Hasło reklamowe brzmiało „Dispense with a horse”. Reklamę opublikowała gazeta Scientific American. Kolejne słynne reklamy aut to m.in. całostronicowy przekaz marketingowy zamieszczony w gazecie Post przez Henrego Forda, czy znacznie późniejsza, bo aż z 1959 roku kultowa reklama Volkswagena Beetle z hasłem „Think small”.

Początki oklejania aut

Car wrapping swój początek miał w latach 50. w Stanach Zjednoczonych. W dziejach reklamy na samochodzie ważny jest również początek lat 90., kiedy to pewna niemiecka firma miała problem z odsprzedażą aut, malowanych zgodnie z tamtejszym prawem na nieatrakcyjny beżowy kolor.  Brytyjska firma Kay Premium Marking Films przy użyciu folii winylowej odmieniła wygląd aut, a reklama na samochodzie i oklejanie aut zaczęło się cieszyć rosnącą popularnością. Dzisiaj oklejanie aut to jedna z najpopularniejszych metod budowania świadomości marki i tworzenia silnego, rozpoznawalnego wizerunku. Oklejamy samochody w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i innych miastach.