Trend wzrostowy widoczny jest nie tylko w przypadku aut osobowych, ale można go zauważyć również w kontekście firmowych flot samochodowych. Coraz częściej polskie drogi przemierzają ciężarowe i dostawcze auta elektryczne, których zarejestrowano już niemal 1000. Tylko o połowę mniej jest autobusów elektrycznych, a ich liczba ze względu na liczne dofinansowania tego typu inwestycji dla gmin, czy miast ciągle rośnie. Popularnością cieszą się też motocykle i motorowery, których według statystyk z I kwartału 2021 roku jest ponad 9000. Wygląda na to, że to nie koniec tendencji wzrostowej, a dopiero początek. Badania pokazują, że zainteresowanie samochodami z elektrycznym napędem rośnie, bowiem aż 60% Polaków badanych przez platformę analityczno-badawczą UCE RESEARCH, zadeklarowało zainteresowanie takimi pojazdami. Może to prognozować znaczne wzrosty elektromobilności w najbliższych latach. Niewykluczone, że elektryczne auta dostawcze to przyszłość naszej gospodarki. Przemawiają za tym nie tylko aspekty środowiskowe, ale również szereg przywilejów dla kierowców tego typu aut. Możliwość korzystania z buspasów, czy darmowe parkingi tylko niektóre z przywilejów, które przygotowano dla kierowców aut bezemisyjnych. Agencja Reklamowa Demo już ponad 15 lat zajmuje się oklejaniem całej floty samochodów firmowych reklamą mobilną.
Unia Europejska też stawia na elektromobilność
Wzrost zainteresowania elektormobilnością jest widoczny nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej, gdzie w pierwszym kwartale 2021 roku zarejestrowano 60% więcej pojazdów w pełni elektrycznych niż rok wcześniej. Czy to oznacza, że auta elektryczne w przyszłości całkowicie wyprą pojazdy tradycyjne. Niekoniecznie, bowiem przez rynkiem aut elektrycznych stoi też wiele wyzwań. Największym z nich skutecznie zniechęcającym kierowców przed ekologiczną technologią jest często niewystarczająca infrastruktura ładowania. Obecnie w Polsce dostępnych jest około 1,5 tysiąca stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Jeśli trend rozwoju elektromobilności będzie się rozwijał z pewnością konieczne będzie również rozbudowanie bazy punktów.
Era samochodów elektrycznych?
Kiedy elektryki na dobre opanują drogi? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednakże czołowi producenci aut coraz śmielej deklarują, że czeka nas rewolucja w duchu eko. Jednym z nich jest Ford, który zapowiedział, że do 2026 roku w swojej ofercie będzie posiadał wyłącznie samochody elektryczne lub hybrydowe plug-in. A na początku przyszłego roku flagowy Transit przeobrazi się w model E-Transit i stanie się czołowym przedstawicielem elektrycznych użytkowych Fordów. Obecnie wśród samochodów dostawczych w wersji z silnikiem elektrycznym są dostępne m.in. takie kultowe auta jak Opel Vivaro, Mercedes-Benz eSprinter, Renault MASTER Z.E., czy Volkswagen e-Crafter. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości czekają nas przeobrażenia w stylu eko w zakresie użytkowania samochodów firmowych, jednakże trend ten będzie zarysowywał się stopniowo.
Pojazdy elektryczne stają się nieodłącznym elementem krajobrazu światowych dróg. Warto pamiętać, że mimo wykorzystania innych technologii niż w przypadku flot napędzanych tradycyjnym paliwem, roztaczają one dokładnie takie same możliwości reklamy i zbudowania komunikacji wizualnej, jak w przypadku aut z silnikiem spalinowym. Istnieje również szansa na podkreślenia ekologicznego charakteru floty samochodowej. Wystarczy odpowiednio zaprojektowana identyfikacja wizualna. Wspólnie z naszymi ekspertami na pewno uda się znaleźć sposób na to, by okleić auto firmowe zgodnie z założeniami marketingowymi marki.